به مجموعه ای از تجهیزات مخابراتی و ارتباطی در کنار یکدیگر سانترال گفته می شود.این مجموعه شامل دستگاه اصلی سانترال( مرکز تلفن ) ،کارت های سانترال،نرم افزارهای برنامه ریزی سانترال،تلفن سانترال، صندوق صوتی و تجهیزات جانبی جهت راه اندازی سیستم سانترال می باشد.ارتباطات هر روز در حال تغییر و تحول و حرکت به سمت سیستم های پیشرفته تر می باشد.شرکت پاناسونیک نیز همراه با این تغییرات سری جدید مراکز سانترال خود را طراحی و روانه بازار می کند.دستگاه سانترال از مهم ترین نیاز های امروزه جهت ارتباطات در یک مجموعه می باشد.با وجود پیشرفت های مراکز سانترال ،آموزش سانترال پاناسونیک ،کافی برای تکنسین های فنی نصب سانترال و همین طور کاربران مراکز تلفن سانترال وجود ندارد.به همین جهت شرکت ایده آل گستر صدر اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی در زمینه ی نصب و برنامه ریزی مراکز سانترال پاناسونیک به صورت تخصصی و حرفه ای کرده است
در سال ۱۹۲۹، کونوسوکه نام شرکت خود را به کارخانه تولیدی الکتریکی
ماتسوشیتا تغییر داد و با ارائه اهداف مدیریتیپایه،هفت قاعده و اصل اساسی شرکت و
همچنین مرامنامه آن، فلسفه پایه مدیریتی خود را از نو تعریف کرد. در خلال سالهای
آتی شرکت های پاناسونیک بیشتری پایه گذاری شدند. در ۲۷آوریل ۱۹۸۹،
آقای کونوسوکه ماتسوشیتا، پایه گذار شرکت پاناسونیک، در سن ۹۴سالگی و پس از یک عمر خدمت به جامعه جهانی دار فانی را وداع
گفت.
امروزه گروه شرکت های پاناسونیک یک تولید کننده شناخته شده در سطح جهانی در زمینه
ساخت محصولات الکتریکی و الکترونیکی بشمار رفته و گستره محصولات آن از اجزا و
قطعات الکترونیکی تا محصولات الکترونیکی مخصوص مصارف منزل، لوازم خانگی، تجهیزات
مخصوص خودکار سازی کارخانجات، تجهیزات اطلاعاتی و ارتباطی و محصولات مرتبط با
مصارف منزل را در بر می گیرد.
شرکت پاناسونیک یکی از پیشروترین تولید کنندگان محصولات الکتریکی و الکترونیکی برای مصارف شخصی، تجاری و صنعتی در سرتاسر جهان بشمار می رود. بر اساس بررسی های انجام گرفته توسط مجله معتبر فوربس، شرکت پاناسونیک در بین ۵۰۰شرکت پر درآمد اول جهان در مقام ۷۹قرار داشته* و یک شرکت معتبر در ژاپن و در سرتاسر جهان بحساب می آید.
"ایده هایی برای زندگی/
Ideas For Life " جمله
ای است که حتما آنرا بارها خوانده ، دیده یا شنیده ایم. این شعار اصلی پاناسونیک است.
پاناسونیک یک شرکت چند ملیتی
واقع در کادومای ژاپن است. فعالیت اصلی این شرکت در زمینهٔ ساخت لوازم الکترونیکی
و تولید فرآورده هایی زیره نظره چندین نام مختلف شامل پاناسونیک و تکنیکز است.
این شرکت که در سال ۱۹۱۸توسطKonosuke
Matsushita در اوساکای
ژاپن تاسیس شد، هم اکنون با داشتن بیش از ۳۰۰هزار
پرسنل در سطح جهان، به بزرگترین شرکت تولیدکننده لوازم الکتریکی در ژاپن تبدیل شد.
پاناسونیک که تا چند سال پیش در
ایران، به نام ناسیونال(National)معروف بود و به فروش می رسید، اکنون با مدیریتFumio Ohtsubo با
نام تجاری Panasonic در سطح جهان برندی معتبر و آشنا است
امروزه گروه شرکت های پاناسونیک یک تولید کننده شناخته شده در سطح جهانی در زمینه ساخت محصولات الکتریکی و الکترونیکی بشمار رفته و گستره محصولات آن از اجزا و قطعات الکترونیکی تا محصولات الکترونیکی مخصوص مصارف منزل، لوازم خانگی، تجهیزات مخصوص خودکار سازی کارخانجات، تجهیزات اطلاعاتی و ارتباطی و محصولات مرتبط با مصارف منزل را در بر می گیرد.
گروه شرکت های پاناسونیک مشتمل بر یک شبکه جهانی با ۵۴۰شرکت می باشد که همگی با هماهنگی و یکپارچگی کامل به فعالیت مشغول بوده و تعداد ۲۹۲،۲۵۰نفر در آنها مشغول بکار می باشند. دفتر مرکزی شرکت در اوزاکای ژاپن قرار داشته و شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱مارس ۲۰۰۹موفق گردید تا به رکورد بسیار خوب فروش گروهی ۵/۷,۷۶۵میلیارد ین دست یابد. مدیر ارشد فعلی شرکت پاناسونیک آقای فومیو اوتسوبو می باشد. نام شرکت از اول اکتبر ۲۰۰۸به شرکت پاناسونیک (پاناسونیک کورپوریشن) تغییر یافته و محصولات تجاری شرکت تحت نام یکپارچه "پاناسونیک" ارائه می شود. پیش از این، شرکت پاناسونیک با عنوان محصولات الکتریکی ماتسوشیتا (ماتسوشیتا الکتریک وُرکس) نامیده می شد.
محصولات
شرکت پاناسونیک با نام تجاری "پاناسونیک" و شعار "ایده هایی برای زندگی" خود انواع متنوعی از محصولات را تولید کرده و برای آنها بازاریابی می کند تا سبک زندگی مردم سرتاسر جهان را ارتقا داده و آنرا پربارتر نماید. ما به یک آینده روشن و درخشان تکنولوژیکی چشم دوخته ایم و تمامی سعی و تلاش و خود را بکار خواهیم بست تا با بهره گیری از نیروی خلاقیت و سخت کوشی کارکنان خود در سرتاسر جهان، نقشی پیشرو را در این جامعه بهم پیوسته دیجیتالی ایفا نماییم. پاناسونیک گستره ای جامع و متنوع از محصولات در کلاس جهانی را تولید و ارائه می نماید.
شرکت ایده آل گستر نمایندگی رسمی شرکت پاناسونیک در ایران می باشد.جهت دریافت اطلاعات بیشترباشماره تلفن 021-81010 تماس حاصل فرمایید.
از سال ۱۳۸۳ با توجه به تغییر نام شرکت ماتسوشیتا الکتریک به شرکت پاناسونیک، نام تجاری ناسیونال با توجه به ارتباطات جهانی وتبلیغات در تمام دنیا از ناسیونال به پاناسونیک تغییر یافت بنابراین محصولات تولیدی این شرکت نیز از آن تاریخ بانام پاناسونیک تولید و در بازار ایران توزیع گردید.
تاریخچه کوتاه شرکت پاناسونیک
"ما با درک و آگاهی از مسئولیت های خود بعنوان یک صنعت کار، با انجام فعالیت های تجاری مان، خود را وقف پیشرفت و توسعه جامعه کرده و از این راه کیفیت زندگی در سرتاسر جهان را ارتقا خواهیم داد".
هدف مدیریتی اولیه و پایه شرکت پاناسونیک که در سال ۱۹۲۹ توسط بنیان گذارشرکت، آقای کونوسوکه ماتسوشیتا مشخص شده است.
آقای کونوسوکه ماتسوشیتا که در نوامبر ۱۸۹۴در
جنوب اوزاکا بدنیا آمد، کار حرفه ای خود را بعنوان یک کارآموز در یک مغازه
"منقل زغالی" فروشی آغاز کرد. در ۱۵ ژوئن ۱۹۱۷وی
تشکیلات خود را با عنوان کارخانه ساخت تجهیزات الکتریکی ماتسوشیتا پایه
گذاری کرد تا به تولید تجهیزات الکتریکی بپردازد.
در خلال سال های اولیه، شرکت در زمینه ساخت لامپ های دوچرخه، اتوهای برقی و بعدها
رادیو و باتری های پیلی مشغول به فعالیت بود.
انتقال تصویر
به طور کلی برای انتقال تصاویر دوربینهای مداربسته از پروتکل IP استفاده میشود. این سیستم قابل استفاده بر روی شبکههای محلی و همچنین شبکه اینترنت میباشد. برای انتقال تصاویر بدون استفاده از اینترنت، باید یک زیرساخت ارتباطی مستقل ایجاد نمود که این زیرساخت میتواند در محیطهای شهری یک لینک وایرلس و در فواصل طولانی یک ارتباط فیبر نوری و یا خط تلفن باشد. با استفاده از شبکه اینترنت نیز میتواند تصاویر را منتقل نموده و کاربر میتواند در هر جای دنیا تصاویر اماکن خود را مشاهده نماید. این تصاویر بر روی مرورگر وب کامپیوتر و نرمافزارهای ویژه دوربین مداربسته بر روی گوشیهای تلفن همراه قابل مشاهده خواهند بود.
مزایا و معایب دوربینهای آنالوگ و شبکه
با پیشرفتهای انجام شده در مسیر ساخت دوربینهای شبکه امروز این دوربینها تقریبا از همه نظر نسبت به دوربینهای انالوگ دارای برتری هستند.
تنها برتری اصلی دوربینهای انالوگ سادگی و ارزان بودن آنهاست.
در پایین به تعدادی از این مزایا و معایب اشاره خواهیم کرد:
دوربینهای انالوگ ساده هستند: سادگی دوربینهای انالوگ باعث شده که بازه بسیار بیشتری از شرکتها قابلیت نصب این دوربینهای داشته باشند.
این باعث میشود که بیشتر شرکتهای نصب کننده سیستمهای مداربسته شما را به
استفاده از این سیستم ترغیب کنند.
این کار بیشتر به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی در مورد دوربینهای شبکه توسط این شرکتها میشود.
دوربینهای انالوگ ارزان قیمت هستند: همه ما میدانیم قیمت یک محصول میتواند چه وزنه سنگینی در انتخاب آن باشد.
باید بدانید حتی ساده ترین و ارزان قیمت ترین دوربینهای شبکه به هیچ عنوان از نظر هزینه با دوربینهای انالوگ قابل مقایسه نیستند.
دوربین شبکه دارای تکنولوژی جدیدتری است: تکونولوژی هر محصول دارای یک طول عمر است. به ویژه در زمینه تجهیزات الکترونیکی تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است.
امروزه این تغییرات بیشتر در جهت گسترش دوربینهای شبکه در حال حرکت است.
این بدین معناست که پس از گذشت چندین سال دوربینهای انالوگ از رده خارج شده و به صورت یک تکنولوژی قدیمی در خواهد امد.
دوربینهای شبکه محدودیت کیفیت تصویر ندارند: بعدها بیشتر در مورد محدودیت دوربینهای انالوگ صحبت خواهیم کرد.
یکی از مهمترین این محدودیتها محدودیت کیفیت تصویر است.
از نظر کیفیت تصویر دوربینهای انالوگ هرگز نمیتوانند به کیفیتی
بیش از ۷۲۰ × ۵۷۶ دستیابی داشته باشند.
برای دستیابی به تفکیک پذیریهای بالاتر هیچ روش مناسبی به جز استفاده از دوربینهای شبکه
وجود نخواهد داشت.
تکنولوژی جدید : HDCVI و HDTVI
امروزه با گسترش تکنولوژی شاهد پیشرفت های چشم گیری در عرصه دوربین مداربسته و سیستم های حفاظتی هستیم و شاهد آن هسیتم که دوربین های آنالوگ با کیفیت های HD و Full HD نیز روانه بازار می گردند که یکی از محبوب ترین آنها تکنولوژی HDCVI کمپانی Dahua چین می باشد.
با ورود این تکنولوژی ها شاهد بودیم که دوربین هایی با کیفیت های 720p و 1080P نیز در بستر آنالوگ و همان کابل کشی های قدیمی تولید شده است که تقریبا هزینه ای برابر با دوربین های آنالوگ قدیمی تر دارد.
برای استفاده از این تکنولوژی نیازی نیست که از کابل های خاصی استفاده شود و همان کابل های RG59 سابق توانایی ارسال تصاویر با کیفیت HD را به دستگاه DVR دارا می باشد. نقاپاناسونیک,نمایندگی دوربین مداربسته درتهرانقوت این تکنولوژی محدود به کیفیت نمایش تصاویر نیست و سایر خصوصیات نظیر : حذف نور پس زمینه در تصاویر یا همان WDR گستره گسترده دینامیک و یا تابع BLC که مربوط به تنظیم خودکار کنتراست تصویر می باشد نیز به طور چشم گیری پیشرفت داشته اند.
تنها نقطه ضعف این تکنولوژی انحصاری بودن آن می باشد که فقط در اختیار کمپانی Dahua می باشد و این امر باعث می شود تا در این تکنولوژی هم شاهد رقابت آن چنانی برای کاهش قیمت و هم پیشرفته تر شدن آن و رفع نواقص احتمالی نباشیم.
پس نتیجه گیری می کنیم که به مرور زمان همان طور که این تکنولوژی در حال کنار زدن تکنولوژی های سابق نظیر HD-SDI است پس تکنولوژی دیگری نیز برای کنار زدن این تکنولوژی به بازار خواهد آمد و آن تکنولوژی قطعا HDTVI می باشد که در حال حاضر وارد مرحله تولید انبوه نرسیده است اما دیگر بحث انحصاری بودن را ندارد و قطعا این امر باعث می شود تا رقابت بر سر تولید این تکنولوژی منتج به کاهش قیمت این محصول و تولید انبوه آن از سوی تولید کنندگان باشد.
رزولیشن یا تفکیک پذیری
متفاوت از دوربینهای آنالوگ پاناسونیک که رزولیشن آنها با تی وی لاین (TVL) مشخص میشد (تعداد خطوط افقی موجود در تصویر) در دوربینها تحت شبکه رزولیشن به پیکسل عنوان میشود.
به عنوان مثال ۵۲۰ تی وی لاین در یک دوربین آنالوگ با رزولیشن ۷۵۲x۵۸۲ برابری میکند (که در نوع آنالوگ رزولیشن نسبتاً بالایی به شمار میرود)
استفاده از دوربینهای ۲ و ۳ مگاپیکسلی به صورت دوربینهای شبکه به سرعت رایج شده و این دوربینها میتوانند تصاویری به مراتب بهتر از دوربینهای آنالوگ ارائه دهند.
امروزه حتی دوربینهای شبکه با روزلیشن ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسل نیز وجود دارد. این دوربینها میتوانند تصاویر را با تمام جزئیاتشان نمایش دهند. از این دوربینها معمولاً برای مشاهده محیطهای پهناور استفاده میشود.
تاریخچه دوربین مداربسته
دوربین های مدار بسته معمولا برای نظارت بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرند و بسته به شرایط محیط انواع مختلفی دارند.اولین دوربین مدار بسته در سال 1942 توسط ارتش آلمان برای نظارت بر چگونگی شلیک موشک V2 در ایستگاه پرتاب این موشک نصب شد. حدود 7 سال بعد در آمریکا سیستم های مدار بسته تجاری به بازار آمد با نام Vericon و جالب توجه است که استفاده از این دوربین ها نیازی به مجوز دولتی نداشته است.
اولین دوربینهای تحت شبکه در سال ۱۹۹۶ توسط شرکت "Axis" با استفاده از پایه نرمافزاری لینوکس (Linux) تولید شد، این دوربینها براساس استانداردهای HTTP و RTSP طراحی گردیده بود و از استانداردهای IP و شبکه برای ارسال تصاویر در قالب اطلاعات (Data) استفاده میکرد.
استفاده از دوربینهای تحت شبکه به علت بالا رفتن قابلیتهای آنها نسبت به گذشته روز به روز درحال افزایش است.
ادامه مطلب ...